Livet på Cypern

Ursh vad jag hatar att flyga. Fast vi hade det väldigt lyxigt nu när vi flög till Cypern i Söndags. 16 ynka personer var vi på det stora planet. Privat jet kallar jag det. Helt otroligt skönt, man fick flera rader för sig själv att sprida ut sig på och sova på. Jätteskönt var det!

När vi äntligen landade slog värmen mot våra kroppar och jag bara njöt och tänkte " Shit vad jag älskar solen!". Utanför flygplatsen blev vi hämtade av en liten minibuss som tog oss till våra hyrbilar. Vi hamnade bredvid några jättetrvliga cyprioter som genast började diskutera och prata med oss. Killen som körde hade feta stilen och dunkade grekisk musik i hela bussen. Vi fick en röd liten Nissan Micra som vi nu kör med hela tiden. Vänster trafik är det också, så allting bler helt fel, speciellt i rondellerna. haha.

Igår var vi i Protaras och badade vid stranden. Det var verkligen jättefint väder då. Badade och solade gjorde vi :D tyvärr brände jag mig på mina axlar..

Idag var det lite molningt så vi bestämde oss för att åka till huvudstaden Nicosia och sen gå över gränsen till den turkiska sidan och shoppa. Det var jätteroligt. Så nu har jag även varit i Turkiet, haha! Jag köpte ett par Armani Jeans som var jättefina, och en Adidas tröja och en vit ny jacka :D
 
På vägen hem till våran lägenhet här i Paralimni svängde vi faktiskt in på Ikea en snabbis. Där köpte vi lite fler kuddar och några äggkoppar till lägenheten. Där efter åt vi även på KFC. Mumms jag tog en meny som hette Popcorn chicken vilket fick mig att tänka väldigt mycket på Florida för där finns det KFC´s överallt! :D Varför har vi inte det i Sverige? :P

Jaja, detta var en snabb genomgång av resan hittills. Nu ska jag gå ut till balkongen igen och fika lite till :) puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0