Love Cyprus!

Molningt var det igår, så mamma och jag åkte ner till vårat lilla centrum här i Paralimni för att undersöka alla butiker. Det är så gulligt här i lilla staden, det finns knappt några trotoarer och när man ska gå över vägen så tittar jag jämt åt fel håll, vänster trafiken förvirrar mig x) Men jag hittade en jättefin kjol och en rosa skjorta som jag köpte direkt. Vid 1 tiden sprack det tjocka molntäcket upp och pappa och Oliver hämtade upp oss med bilen. Vi åkte till Protaras till ett mysigt café och åt glass. På kvällen åkte vi tillbaka till Protaras igen. Vi gick och tittade in i alla souvinir affärer och stannade till på några pubar och barer. Spelade även lite biljard tillsammans vid Fig tree Bay. Trevligt trevligt.

Måste säga att det är väldigt vackaert här på Cypern. Stränderna är vackra med vit härlig sand. Det växer palmer lite överallt och citron, apelsin och andra citrusträd. Cyprioterna är så trevliga och hjälpsamma. Skämtar mycket gör dom också och jag tycker att det är såå gullligt när man ser alla gammla farbröder sitta utanför caféer på små stolar och spela Backgammon.

Idag sken solen. Det var så varmt och skönt. Vi åkte till Agia Napa och badade på Nissie Beach. Super skön strand och det var fullt med turister. Har upptäckt att det är många engelskmän, här nästan alla turister är från england.
Paulina, shit va det kommer att bli kul när vi ska tågluffa nästa sommar. Haha vi kommer att fastna här i Agia napa, för shit vilket drag det är här! :D

Jaja, vi grillade hemma i lägenheten idag igen, och åkte sedan iväg och spelade mini golf och promenerade till en härlig bar. jag fattar bara inte att jag förlorade i mini golfen!

Jaja, idag fick jag iaf lite sol på mig, fattar inte att min mage ska vara den delen av mig som blir brunast!? haha får nog förhoppningsvis mer sol på mig imorgon, för det ska va soligt då igen :D pusssss!

Vågor

Imorse var det jättesoligt och fint väder. Vi åt en härlig frukost ute i solen och packade sedan ner våra handukar och badkläder och åkte ner till en jättefin strand väldigt nära oss. Det var stora vågor och långgrunt.

Plötsligt kom det en massa svarta moln som drog över oss och regnet öste ner. Alla på stranden sprang till sina bilar och körde iväg från det piskande regnet. Vi bestämde oss att åka runt lite på stan.

Vädret växlade väldigt mycket idag, för efter bara några minuter av det läskiga ovädret spracka himlen upp lite och små solglimtar smög fram igen. Vid fem tiden åkte vi hem till lägenheten för att laga lite mat tillsammams och testa nya grillen. Maten blev jättegod och till efterrätt hade vi köpt en extemt god mint-glass som hade en läskigt grön färg. När solen gott ner var det fortfarande varmt ute så vi satt på balkongen och spelade lite kort tillsammans. mycket trevligt! :D Imorgon hoppas jag bara på att det ska vara soligt hela dan!

I keep on fallin´ in and out with you. You really surprise me sometimes. Life make me so confused..

Livet på Cypern

Ursh vad jag hatar att flyga. Fast vi hade det väldigt lyxigt nu när vi flög till Cypern i Söndags. 16 ynka personer var vi på det stora planet. Privat jet kallar jag det. Helt otroligt skönt, man fick flera rader för sig själv att sprida ut sig på och sova på. Jätteskönt var det!

När vi äntligen landade slog värmen mot våra kroppar och jag bara njöt och tänkte " Shit vad jag älskar solen!". Utanför flygplatsen blev vi hämtade av en liten minibuss som tog oss till våra hyrbilar. Vi hamnade bredvid några jättetrvliga cyprioter som genast började diskutera och prata med oss. Killen som körde hade feta stilen och dunkade grekisk musik i hela bussen. Vi fick en röd liten Nissan Micra som vi nu kör med hela tiden. Vänster trafik är det också, så allting bler helt fel, speciellt i rondellerna. haha.

Igår var vi i Protaras och badade vid stranden. Det var verkligen jättefint väder då. Badade och solade gjorde vi :D tyvärr brände jag mig på mina axlar..

Idag var det lite molningt så vi bestämde oss för att åka till huvudstaden Nicosia och sen gå över gränsen till den turkiska sidan och shoppa. Det var jätteroligt. Så nu har jag även varit i Turkiet, haha! Jag köpte ett par Armani Jeans som var jättefina, och en Adidas tröja och en vit ny jacka :D

På vägen hem till våran lägenhet här i Paralimni svängde vi faktiskt in på Ikea en snabbis. Där köpte vi lite fler kuddar och några äggkoppar till lägenheten. Där efter åt vi även på KFC. Mumms jag tog en meny som hette Popcorn chicken vilket fick mig att tänka väldigt mycket på Florida för där finns det KFC´s överallt! :D Varför har vi inte det i Sverige? :P

Jaja, detta var en snabb genomgång av resan hittills. Nu ska jag gå ut till balkongen igen och fika lite till :) puss

Panik

I Torsdags spelade jag lite innebandy med Peter och några andra grabbar, riktigt kul var det :)

Men det var igår som jag mamma, pappa och lillebor fick panik! Vid 7 tiden då vi precis skulle börja packa våra resväskor, tog vi fram våra pass och uptäckte något fruktansvärt. Mitt och min lillebrors pass hade precis gått ut! Vi trodde att vi skulle bli tvungna att ställa in vår resa till Cypern, panik och irritation skapades över att vi helt glömt bort den lilla detaljen. Men efter några samtal och lite trassel hoppade vi in i bilen och körde till hela vägen till skavsta flygplats.
Där kunde vi fixa provisoriska pass till mig och Oliver. Dom var rosa och blev faktiskt riktigt fina. Dessutom var det så bra för vi fick samtidigt göra riktiga pass som vi får hämta ut sen efter resan då man alltså lämnar tillbaka de provisoriska passen. Det tråkiga var bara att de provisoriska passen som vi var tvungna att göra till resan kostade 1000 spänn styck! Aja, vi slapp iaf ställa in resan, så vi var bara glada även om det tog oss hela fyra timmar att fixa till det. Men men, när vi äntligen kom hem så var vi helt sjukt trötta. Jag gick och la mig direkt och lämnade all packning till morgon dagen.

Så imorse var det bara att stiga upp och börja packa. Det är så svårt att inte packa ner för mycket, haha hela min säng var proppad med kläder som jag ville ha med mig, men blev tvungen att rösta bort mer än hälften. Jaja, tror att jag börjar få resfeber nu. Gillar verkligen inte att flyga längre. När jag var mindre tyckte jag bara att det var kul, men nu säger jag bara ursh! Flyget går klockan 8 imorgonbitti. Men jag och familjen är redan i stockholm och sover över här i lägenheten så att vi inte behöver åka så tidigt. men väckarklockorna är iaf ställda på kl 04:30. Hur ska jag klara av detta? Hoppas det går bra, önska mig lycka till bara haha! :) Puss

Påsklov

Hello everybody nu är det äntligen påsklov! :D

Idag följde jag och paulina med och tittade på när min lillebror hade spökbollsturnering på sin skola. Patrik och Linus var också där och alla barn var jättegulliga!  Annars så har jag faktiskt pluggat med Poppen idag. Eftersom att jag blir borta hela nästa vecka så är det uppenbart att hon och jag inte kan träffas då för att göra vårat gemensamma svenskaarbete som ska redovisas direkt efter lovet.

Idag har jag också förberett mig lite inför cypern. Slängde bort all musik från min mobil och la in en massa nya härliga låtar som jag lätt ska lyssna på under flygresan!

Gjorde även klart mina små bakelser idag på bilden också. En muffins och en tårtbit i lera. Titta så fina dom blev :P

Färgfläckar

jahopp, denna dag har gått väldigt fort. Nu sitter jag hemma hos Peter och väntar på att mitt kära pogram Cityakuten ska börja! :) Stackars Peter är tvungen att skriva på sin Terrorism-uppsats så han sitter här bredvid mig och skriver förbrilt, men duktig är han!

Hade bildlektion idag då jag fortsatte med mina schablontryck, när klockan drog sig mot 4 var det dags för alla att plocka undan allt och det var då som den klumpiga Pernilla kom fram. Jag skulle skölja ur all färg från penslarna som jag använt och tvätta burken som jag hade haft färg i men när jag kom fram till diskhon satte jag på vattenkranen på för hög stråle. All färg från burken och penslarna skvätte rakt upp och överallt! Alla började som tur var att bara skratta vilket jag också gjorde. När jag sedan upptäckte att mitt vita nya linne hade fått tre stora färgfläckar på sig var det tyvärr inte lika kul längre :( Men men, jag hoppas att det går bort i tvätten!

Mini-chokladmuffins!

Idag var det tyvärr inte lika fint väder som det var igår, men jag vaknade i alla fall ganksa tidigt och på ett oväntat bra humör. Så jag hoppade in i Duschen och fräschade till mig. Efter det fick jag en så stor lust att baka lite och använda mina nya Mini-formar med jättegulligt blomtryck på som jag köpte i stan igår. Jag bestämde mig för att göra kladdiga mini chikladmuffins med nyvispad grädde och hallon på! Oj oj så goda dom blev, och jag tog med mig några utav dom små bakelserna hem till Peter och hans familj lite senare på dagen så att dom också fick smaka lite. Jag laddade upp några bilder på dom för att visa dom små godingarna, jämför min mobil med dom så ser ni hur små dom var :)

Observera bara att bilderna togs väldigt snabbt så dom är inte dom bästa. Dom såg mycket godare ut i verkligheten, Mouhaha

Obervera att bilderna ej är dom bästa ;)

Tjej-Helg

Jag ber om ursäkt igen för att jag inte har skrivit här i bloggen på en och en halv jäkla vecka. Det händer roliga saker hela tiden så det blir en super snabb tillbaka blick: intervjuvat en massa människor i stockholm, bio, kompisar, fyllt år, presenter, släkten på kalas, tjejmiddag, övernattning i stockholm, prov, läxor, fint väder och shopping. Ja en massa saker!

Nu måste jag klottra ner lite om min lilla tjejmiddag som jag hade i helgen. Jag bjöd med mig Paulina, Hilda, Linn, Malin och Edvina in till stockholm för att fira att jag nyligen fyllt 17. Vi gick ner till min favorit restaurang och beställde hem världens godaste thai-mat som vi gluffsade i oss direkt när vi kom upp till min lilla lägenhet mitt i stan. Det var lika gott som vanligt men ack så starkt! Vi hällde i oss vatten för att svalka våra stackars munnar, haha. Efter middagen spelade vi lite pictionary och jag öppnade lite paket. Därefter gick vi ner och hyrde två filmer, The Illusionist och 27 dresses. När vi kom upp till lägenheten igen så bäddade vi upp alla sängar och det var knappt så att vi alla fick platts i ett rum. Mysigt blev det i alla fall, haha. Med lite godis, chips och cola i våra magar somnade vi äntligen tillslut.

Lördag morgon vacknade vi hyffsat tidigt men med 6 söta tjejer som alla vill göra sig snygga för en härlig liten shopping dag ute på stan så tar det lång tid. Vi blev inte klara för ens kl 12 men när vi väl var ute ur huset gick vi längst vattnet förbi slussen och in till gamla stan. Det var så fint väder, solen sken på en klar blå himmel och vi gick runt i lite affärer. Käkade en snabb-lunch på donken och svängde vi in på Souk och köpte lite smooties. Eftersom att det var så underbart fint väder igår så sa jag till tjejorna att vi skulle ta med oss våra smooties och sätta oss nere vid Kungsan. Så där satt vi sedan ett tag och njöt av våren, och jag kan säga att vi inte var ensamna där precis. Alla var nog ute igår och njöt! Eddan köpte sig ett par nya sol-brillor som hon passade jättebra i och dom kom ju till användning direkt! :D

När vi sedan åkte hem med tåget så fick vi hoppa av vid Södertälje eftersom att det var banarbete ända fram till läggesta. Vi fick då ta bussen resten av vägen men det var bara kul föör det var en riktig charter buss!
Jag tycker att det blev en väldigt lyckad tjej-helg och jag hoppas att dom andra söta tjejerna tyckte detsamma. Vill bara tacka dom så mycket nu <3

Nu har det nog blivit lite för mycket snack om saker som redan har hänt under veckan, så nu vill jag bara blicka framåt. Jag fick nämligen en resa till Cypern i födelsedagspresent, så på påsklovet blir det Cypern med familjen :D Vilken lycka!