Tjej-Helg

Jag ber om ursäkt igen för att jag inte har skrivit här i bloggen på en och en halv jäkla vecka. Det händer roliga saker hela tiden så det blir en super snabb tillbaka blick: intervjuvat en massa människor i stockholm, bio, kompisar, fyllt år, presenter, släkten på kalas, tjejmiddag, övernattning i stockholm, prov, läxor, fint väder och shopping. Ja en massa saker!

Nu måste jag klottra ner lite om min lilla tjejmiddag som jag hade i helgen. Jag bjöd med mig Paulina, Hilda, Linn, Malin och Edvina in till stockholm för att fira att jag nyligen fyllt 17. Vi gick ner till min favorit restaurang och beställde hem världens godaste thai-mat som vi gluffsade i oss direkt när vi kom upp till min lilla lägenhet mitt i stan. Det var lika gott som vanligt men ack så starkt! Vi hällde i oss vatten för att svalka våra stackars munnar, haha. Efter middagen spelade vi lite pictionary och jag öppnade lite paket. Därefter gick vi ner och hyrde två filmer, The Illusionist och 27 dresses. När vi kom upp till lägenheten igen så bäddade vi upp alla sängar och det var knappt så att vi alla fick platts i ett rum. Mysigt blev det i alla fall, haha. Med lite godis, chips och cola i våra magar somnade vi äntligen tillslut. 

Lördag morgon vacknade vi hyffsat tidigt men med 6 söta tjejer som alla vill göra sig snygga för en härlig liten shopping dag ute på stan så tar det lång tid. Vi blev inte klara för ens kl 12 men när vi väl var ute ur huset gick vi längst vattnet förbi slussen och in till gamla stan. Det var så fint väder, solen sken på en klar blå himmel och vi gick runt i lite affärer. Käkade en snabb-lunch på donken och svängde vi in på Souk och köpte lite smooties. Eftersom att det var så underbart fint väder igår så sa jag till tjejorna att vi skulle ta med oss våra smooties och sätta oss nere vid Kungsan. Så där satt vi sedan ett tag och njöt av våren, och jag kan säga att vi inte var ensamna där precis. Alla var nog ute igår och njöt! Eddan köpte sig ett par nya sol-brillor som hon passade jättebra i och dom kom ju till användning direkt! :D 

När vi sedan åkte hem med tåget så fick vi hoppa av vid Södertälje eftersom att det var banarbete ända fram till läggesta. Vi fick då ta bussen resten av vägen men det var bara kul föör det var en riktig charter buss! 
Jag tycker att det blev en väldigt lyckad tjej-helg och jag hoppas att dom andra söta tjejerna tyckte detsamma. Vill bara tacka dom så mycket nu <3 
 
Nu har det nog blivit lite för mycket snack om saker som redan har hänt under veckan, så nu vill jag bara blicka framåt. Jag fick nämligen en resa till Cypern i födelsedagspresent, så på påsklovet blir det Cypern med familjen :D Vilken lycka!

Puss

Kommentarer
Postat av: Edvina

Tack för en jätte skoj helg själv!

2009-04-05 @ 18:58:44
URL: http://efhe.blogg.se/
Postat av: M.L

Det var en supertrevlig helg. :-D Vi måste verkligen göra om det någon gång. ;-)

2009-04-05 @ 20:22:07
URL: http://malinliljeholm.blogg.se/
Postat av: Linn

Det var verkligen en superkul helg :-D

2009-04-06 @ 18:49:41
URL: http://andermon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0