Första statistrollen!

Igår var jag i Stockholm och spelade statist i den kommande dramaserien "Drottningoffret". Det var väldigt spännande!
Vi skulle alla mötas upp vid riksdagshuset vid 13.30, jag var så sjukt nervös innan men mycket av nervositeten övergick till glädje och pirr i magen när jag möttes av ca 10 stycken andra statister som hälsade glatt och välkomnade mig mycket varmt. Jag var yngst av alla där och var en av de få som inte hade varit med på något liknande förut. De andra hade nämligen haft andra små statistroller tidigare.

I alla fall, sammanlagt var vi kanske 20-30 stycken som arbetade med att få fram dessa 4 scener. Själv fick jag vara med i två av dessa, i den ena sprang jag bara förbi i bakgrunden och låtsades att jag typ hade bråttom till bussen. I den andra scenen gick jag över gatan. Jag var en "Flanör". Eftersom att jag inte hade några repliker eller några avancerade steg/rörelser så var jag inte alls nervös inför kamerorna. Det ända som fick det att pirra till i magen var att självaste Suzanne Reuter spelade den stora rollen! (Hon som ex spelar mamman i Svensson Svensson ) Det var väldigt kul att se och träffa henne i verkligheten, inte för att jag hann ha värsta diskussionen med henne men i alla fall! Det var kul att se henne när hon blev sminkad och hur hon jobbade med kamerateamet!

Jag är väldigt glad över att jag fick vara med på den här grejen, även om jag inte gjorde mycket och kommer säkerligen inte ens synas någonting alls på filmen, så var det mycket lärorikt. En bra erfarenhet! Dessutom fick jag 350 spänn i handen vilket var väldigt trevligt! Sedan fick jag ju även nya snälla och roliga kontakter vilket jag blev riktigt glad för! Dramaserien tror jag kommer att spelas upp i mellandagarna kring jul. Då får ni hålla ögonen öppna! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0