Förbaskade Väder!

Under hela helgen har jag varit och hälsat på min kära moster i Stockholm. Det har varit jättemysigt och trevligt då vi både shoppat, gått på bio, klippt oss och gått på en sminkkurs på NK, en riktig tjejhelg helt enkelt. Tänkte lägga upp några bilder från helgen senare :)

Nu ville jag bara skälla lite på det otroligt tråkiga, kalla, dystra och allmänt störiga vädret som råder just nu! Skulle åka hem från Stockholm igår med tåget, vilket inte alls gick så som jag tänkt mig. Hade hört från många håll att man helst skulle försöka att stanna hemma eftersom att många tåg skulle bli försenade och i värsta fall inställda. Trodde dock inte att det var så fruktansvärt allvarligt, utan att det mer var något många överdrev om. Malin och jag skulle ta 07:25 tåget mot Eskilstuna som sedan kom att bli inställt. Jag åkte då själv in till centralen för att ta 08:50 tåget. När jag kom till centralen var det världens kaos. Hur mycket människor som helst som yrade runt i förvirran och ilska över att tågen inte gick som de skulle. När jag äntligen kom till min perrong hörde jag i högtalaren att mitt tåg skulle bli en kvart försenat pga vädret. Jag ansåg att det inte var något större problem då jag kunde gå ner till pressbyrån för att värma mig.

När det sedan hade gått 10 minuter gick jag och mänga andra upp till den iskalla perrongen åter igen, i hopp om att få bra sitt platser på tåget. Men avgångstiden för mitt tåg blev uppskjutet igen. Samma procedur fortsatte flera gånger om. Det jobbigaste var att de korta ändringarna gjorde att jag och de andra resande aldrig hann göra något annat än att vänta. Hade det stått att det skulle ta två timmar från början hade jag kunnat åkt tillbaka till Malin eller gjort något annat. Istället fick jag traska runt mellan den kalla perrongen och pressbyrån.

Kaos kallar jag det som rådde och jobbigt var det. Pendeltågen var även dom otroligt sega och biltrafiken och alla bussar kröp fram på alla gator. Jag var fast på T-centralen i över 3 timmar! Men jag hade det inte värst, för jag pratade med några andra som skulle med samma tåg som mig och många av dem hade nämligen försökt att åka med tågen tidigt dagen innan, och hade sedan dess fått vänta på att något tåg skulle gå. Tänk alla de som hade viktiga saker som de inte kunde utföra pga den dåliga tågtrafiken? De som hade viktiga jobb och möten? Ja, många är nog arga på sj´s information. Deras hemsida fungerade inte ens som den skulle då det var så många som besökte den. Igår var alla tåg mellan Stockholm - Göteborg och Stockholm - Karlstad inställda. Hur många är det inte som reser bara där emellan? Jag ska bara vara glad att jag överhuvudtaget kom hem igår. Nu vill jag att det här vädret ska försvinna!
 

Långt tråkigt inlägg.. I know..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0