Första skoldagen efter lovet

Första skoldagen är avklarad, nu återstår bara resten...
Hände inget vettigt idag i plugget. Fick inte ens tillbaka våra datorkunskaps prov som vi gjort hela två veckor innan lovet! Kallt var det också, men annars helt okej. Apropå datorkunskap så har jag fortfarande problem med mitt Internet vilket är mycket irriterande ibland.

Nu kan jag även säga att jag börjar bli lite orolig inför min lillebrors operation imorgon. Oliver ska nämligen operera båda sina hälsenor imorgon för att han går på tå. Som tur är blir operationen relativt enkel men jag tycker ändå att det känns obehagligt att han måste genomgå det. Min lillebror älskar inte direkt sprutor och blod så jag vet att han är rädd inför detta utan att visa det så mycket. Just nu kan jag ju säga att han pratar och sjunger oavbrutet för att få uppmärksamhet och för att försöka att tänka på annat. Han var på sjukhuset med mamma och pappa förra veckan vilket var mycket bra. De var där för att få mer klarhet inför operationen. En läkare berättade och visade verktyg som de skulle använda och hur allt fungerade för Oliver och tre barn till som snart skulle genomgå någon slags operation. Detta var mycket bra för alla barn men även för deras föräldrar då det till viss del lugnade deras stress och oro.
Jag är glad över att han gör den här operationen för att det kommer att bli så mycket bättre för honom i framtiden, det är bara nu i några veckor som det kommer att vara jobbigt och göra ont. När det är klart kommer det att vara mycket bättre! Så jag hoppas allt går bra imorgon. Själv har jag sån tur som har Peter som tar hand om ensamma mig imorgon! 

Nu ska jag äta lite färsk ananas :)  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0