Irriterande!

Har ni någonsin kännt att ni blivit orättvist bedömda? Att ni ibland förtjänat ett bättre tack, välkommande eller omdöme? Så känner jag i alla fall just nu.. Vi fick tillbaka våra Wordprov på datorkunskapen alldeles nyss. När jag skrev det provet kändes det jättebra, jag var så nöjd och trodde verkligen på ett mycket bra resultat men jag blev besviken. När läraren gick igenom provet med mig så sa han att det såg jättebra ut. Allt var precis så som det skulle förutom en enda liten grej. Jag hade inte ställt in rätt radavstånd på ett stycke. Jag kan förstå att det självklart ska tolkas som en liten miss. Men är det verkligen så att det var det ända som gjorde att jag inte skulle få ett MVG på detta prov som jag var så nöjd med??  Jaja, alla lärare dömer olika, men jag tycker att det var ett litet fel tillskillnad ifrån vad jag kunde ha gjort.

En annan sak som jag fick i tankarna nu när jag sitter här i biblioteket och skriver, är att man alltid kommer på vad man skulle ha sagt i efterhand. Det är svårt att komma på svar i plötsliga situationer, man blir ställd och nickar bara. När men sedan i efterhand tänker igenom händelsen så kommer man nästan alltid på vad man skulle ha sagt och ställt vissa frågor som blivit helt oklara. Det kanske bara är jag som har såhär, men det tror jag inte. Det jag vet är att jag skulle ha frågat mer om hur läraren bedömde provet, för då skulle jag kanske slippa känna såhär nu. Det är lätt att vara efterklok, eller hur säger man? Men jag får ta tjuren i hornen och gå och prata med läraren nästa vecka :) Bye// Ilsken Pernilla!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0