Love Generation

Igår var det den sista dagen för att lämna in ett bidrag till Love Generation för att få vara med och tävla. De letar nämligen efter nästa stjärna som ska ingå i bandet Love Generation. Love Generation är en ny svensk grupp som ska hittas, utvecklas, produceras och lanseras av superproducenten RedOne, tillsammans med Peter Swartling och Jonas Johnson från Legend Music Group.

Han /hon som blir en av de medlemmar som blir uttagna får åka till Hollywood och spela in låtar och musikvideo. Musiken kommer produceras av den flerfaldigt Grammy vinnande världsproducenten RedOne som bland annat ligger bakom Lady Gagas framgångar.

För att få chansen till att upptäckas och vara med i den första castingen skulle man bara skicka in en video på sig själv sedan får alla som går in och tittar på alla videor gå in och rösta och kommentera alla bidrag. Dock är det i slutändan en jury som väljer ut de fyra nya medlemmarna till Love Generation! -  http://lovegeneration.se/CastingInfo

Jag tycker att det här var mycket kul, om jag hade haft bättre redskap, mer tid för att få fram en bra video så hade jag absolut skickat in ett bidrag. Vem vill inte åka till Hollywood och spela in en skiva?? ^^

Anyway, på topplistan fann jag den här killen som jag själv tycker har en väldigt fin röst och tycker att han borde få gå vidare i tävlingen, här är den direkta länken http://lovegeneration.se/Video/ce1ad729-33a0-4582-9af5-21ae80ee28fe

men jag gick in på youtube och sökte efter hans video och fann den även där, så här är den!



Hur jag hittade denna tävling var tack vare en gammal klasskompis i stockholm till mig, hon har själv skickat in ett bidrag och ligger högt upp på deras topplista. Jag hoppas verkligen att hon går vidare, för hon är riktigt duktig och har en väldigt speciell och grym röst! heja, heja Mikaela! http://lovegeneration.se/Video/7b7cb6d7-08b7-41df-8244-43d4500e6487



Kommentarer
Postat av: Alexander

Tack så mycket! Blev nog inte så för mig iaf =)

Jag hoppas verkligen att det går bra för Mikaela. Hon har varit min favorit sedan starten!

2010-03-24 @ 18:06:21
Postat av: Pernilla

Åh! Va kul att du hittade hit till min blogg, måste ha varit ett mirakel!



Men jag tror verkligen på dig, fastnade direkt vid din låt! Underbar! :D

2010-03-24 @ 18:29:20
Postat av: Alexander

Haha, ja jag håller ju koll såklart :)



Inte fått någon information om den där slutcastingen, så jag får gå min egna väg istället :D Tack ska du ha! :D Gillar din blogg!

2010-03-24 @ 19:42:59
Postat av: Pernilla

Tack så mycket!



Tror fortfarande att du har en väldigt stor chans, så hör av dig när du fått besked, haha ;)

2010-03-24 @ 19:55:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0